Animeringstekniker I, introduktionskurs G1F, 7,5 hp, ME135G

I kursen tittar vi på klassiska principer från Walt Disneys tid och överför detta till ett modernt medium. Är spelreglerna de samma som de var då eller har teknikutvecklingen förändrat dessa?

Hur blåser man liv i ett "dött" ting? Hur kan man få ettor och nollor att förmedla känslor? Hur kan något verka lätt eller tungt fastän dess vikt är noll? Att animera figurer eller objekt är en viktig byggsten i arbetet med att skapa spel eller animerad film. Många intressanta och roliga inlämningsuppgifter varvas med föreläsningar och diskussioner kring animerad film.

Kursstart
Kurstyp
Undvform
vt 19 v.14
Programkurs
Campus
  • Kursansvarig: Fredrik Eriksson
  • Examinator: Tobias Karlsson
  • Anmälningskod: HS-92370
  • Behörighet: Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: ME112G-Introduktion till digital grafisk design G1N (eller motsvarande kunskaper).
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan
  • Starttermin: vt 19
  • Studietakt: 100%
  • Startvecka - slutvecka: v.14 - v.18
  • När: Dagtid
  • Urval: Tillträdesbegränsning:
  • Språk: Undervisningen bedrivs normalt på svenska men undervisning på engelska kan förekomma.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: ME135G
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Programkurs
  • Undvform Campus
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr