Studentservice

På våning 2 i hus E ligger flera viktiga funktioner för stöd och service till studenterna samlade. Här finns Studentservice, IT-Helpdesk, Studentstöd och Bostadsförmedling.

Hos oss på Studentservice träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier på Högskolan i Skövde.

Du kan exempelvis få hjälp med:

  • Hämta ut din rättade tentamen
  • Studieresultat/Ladok
  • Resultat- och registreringsintyg
  • Tentamensanmälan
  • Hämta och lämna blanketter
  • Studentförsäkringar
  • Omprövning av betyg
  • Studentbostad

Vi hjälper dig gärna med alla dina frågor, stort som smått! Kan vi inte svara direkt hjälper vi dig vidare.

Intyg

För beställning av resultat- och registreringsintyg gå direkt till sidan intyg. Du kan också skapa ett elektroniskt verifierbart intyg på egen hand via Studentportalen (OBS! endast för studenter med aktivt användarkonto).

Vid frågor rörande antagning, registrering, efteranmälan och studieavbrott kontakta antagningen: antagning@his.se

Vid frågor rörande examensbevis kontakta examensavdelningen: examen@his.se

 

Studentservice

Öppettider expeditionen

Måndag - fredag kl. 10:00-11:30, 12:30-14:30

Ändrade öppettider under introduktionsveckorna:

mån 24/8 - tors 27/8  kl 10:00-11:30, 12:30-14:30
fre 28/8  kl 10:00-11:30, 12:30-16:00
mån 31/8  kl 10:00 - 16:00
tis 1/9 - fre 4/9  kl 10:00 - 14:30

Telefontid:
måndag - torsdag  10:00-11:30 

Kontakt

Telefon: 0500 - 448100
Fax: 0500-44 80 99
E-post: studentservice@his.se

 

Vi försöker svara på din mail inom två arbetsdagar.

Vänligen ange ditt namn och din födelsedata för snabbare behandling.

Postadress

Studentservice
Högskolan i Skövde
Box 408
541 28 Skövde