Studentservice

På våning 2 i hus E ligger flera viktiga funktioner för stöd och service till studenterna samlade. Här finns, förutom Studentservice, även IT-Helpdesk, Studentstöd och Bostadsförmedling.

Hos oss på Studentservice träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier på Högskolan i Skövde.

Du kan exempelvis få hjälp med:

  • Hämta och lämna blanketter
  • Tentamensanmälan
  • Studieresultat
  • Resultat- och registreringsintyg
  • Hämta ut din rättade tentamen
  • Studentförsäkringar
  • Omprövning av betyg
  • Studentbostad

Vi hjälper dig gärna med alla dina frågor, stort som smått! Kan vi inte svara direkt hjälper vi dig vidare.

Intyg

För beställning av resultat- och registreringsintyg gå direkt till sidan intyg. Du kan också skapa ett elektroniskt verifierbart intyg på egen hand via Studentportalen (OBS! endast för studenter med aktivt användarkonto).

CSN

Frågor som rör utbetalningar från CSN hänvisas till deras hemsida www.csn.se eller CSN Talsvar 0771-276 000

Antagning, registrering mm

Vid frågor rörande antagning, reservantagning, registrering eller efteranmälan, kontakta antagningen: antagning@his.se eller deras telefontid:
måndag, tisdag och torsdag 10:00-11:30 (0500-44 82 00)

Nya rutiner för omregistrering på kurs.

Vill du göra avbrott på en kurs, skickar du ditt namn, personnummer och vilken kurs du vill göra avbrott på till studieavbrott@his.se

Studievägledning

Studievägledarna har Drop-in över disk i receptionen i E-huset endast på eftermiddagarna på måndagar, tisdagar samt torsdagar mellan 12:30-14:30. Då svarar de på generella frågor eller bokar in tider.
Övrig tid gäller tidsbokning genom att kontakta studievägledarna via studievagledare@his.se eller direkt till en av studievägledarna.

Examensbevis 

För att få ut din examen måste du ansöka om examensbevis! Mer information hittar du på www.his.se/examen.

Vid frågor rörande examensbevis kontakta examensavdelningen: examen@his.se

IT-support

Frågor gällande problem med login till användarkonto, wifi, Studentportalen mm, hänvisas till IT-HelpDesk; deras telefontider, öppettider över disk, hemsidor eller helpdesk@his.se 

 

Studentservice

Öppettider expeditionen

Måndag - fredag kl. 10.00-11.30 samt 12.30-14.30 

Ändrade öppettider:

Onsdag 7 december: Stängt

Telefontid

Måndag, tisdag och torsdag  10:00 - 11:30

Vill du beställa intyg? - Gör det på hemsidan www.his.se/intyg 

Kontakt

Telefon: 0500 - 448100
Fax: 0500-44 80 99
E-post: studentservice@his.se
Vi försöker svara på ditt mail så snabbt vi kan men det kan ta upp till två arbetsdagar.
Ange gärna ditt namn och personnummer vid första kontakten för snabbare behandling.

Postadress

Studentservice
Högskolan i Skövde
Box 408
541 28 Skövde