IT-service

IT-service är en enhet inom IT-avdelningen. IT-service helpdesk ger support till personal, studenter och gäster i frågor rörande Högskolans IT-miljö. Vårt uppdrag innebär också ansvar för drift och underhåll av Högskolans gemensamma IT-infrastruktur avseende nätverk, servrar, arbetsstationer och system. Vi samordnar och verkställer även upphandling av IT-utrustning och programvaror.

Snabblänkar

Se även

Information till dig som är anställd finns i medarbetarportalen.

 

 

IT Helpdesk

E-post: helpdesk@his.se
Telefon: 0500-44 88 00
Besök: Hus E, våning 2 (vid Studentservice expedition)

Öppettider

Stängt måndag 9 december på grund av personalmöte.

Besöksdisken

Vardagar 10-11.30 samt 12.30-14.30

Telefon

Vardagar 8-11.30, 12.30-16.
Stängd torsdagar 8.30-9.30

E-post

Bevakas vardagar 8-16.

Självserviceguider

www.his.se/helpit

Servicefönster

En gång per månad utför IT-service planerat underhåll. Du kan då uppleva störningar i Högskolans IT-miljö. Servicefönster utförs i de flesta fall fredag förmiddag, klockan 08-12.

Återstående servicefönster 2019:

  • 13 dec

Servicefönster 2020:

  • 17 jan
  • 14 feb
  • 13 mar
  • 17 apr
  • 15 maj
  • 12 jun
  • 17 jul
  • 14 aug
  • 11 sep
  • 16 okt
  • 13 nov
  • 11 dec