Introduktion till digital marknadsföring G1N, 7,5 hp, FÖ143G

Denna grundläggande kurs på digital marknadsföring introducerar eleverna med grunden för digital marknadsföring, så att de kan förstå och utveckla digitala marknadsstrategier och sist men inte minst stärker deras förståelse för digital marknadsföring och praktik. Kortfattat strävar kursen med att skapa en ram och verktyg för att hantera och analysera en organisations digitala närvaro för marknadsföring.

Kursstart
Kurstyp
Undvform
ht 19 v.36
Fristående kurs
Distans
  • Kursansvarig: Jalal Ahamed
  • Examinator: Danilo Brozovic
  • Anmälningskod: HS-21374
  • Behörighet: Grundläggande behörighet.
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan, Engelsk kursplan
  • Starttermin: ht 19
  • Studietakt: 25%
  • Startvecka - slutvecka: v.36 - v.03
  • När: Flexibel
  • Urval: betyg 67%, högskoleprov 33%
  • Språk: Undervisningen bedrivs på engelska.
  • Ort: Flexibel
  • Kurskod: FÖ143G
  • Anmärkning:
  • Genomförande: Kursen genomförs utan obligatoriska träffar på campus. Undervisningen stöds av informations- och kommunikationssystem. Kursmaterial är tillgängligt via lärplattformen Scio i Studentportalen.
  • Kurstyp Fristående kurs
  • Undvform Distans
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr