Avancerad datorgrafik och shaderprogrammering G1F, 7,5 hp, IT312G

Vill du lära dig mer om olika tekniker för att skapa 3d applikationer och om hur en fotorealistisk tredimensionell värld kan renderas med hjälp av shading i hårdvara eller mjukvara? Kursen diskuterar även grundläggande begrepp inom shading samt hur mera avancerade tekniker i framtiden kan påverka användningen av shaders.

Kursstart
Kurstyp
Undvform
vt 20 v.04
Programkurs
Campus
  • Kursansvarig: Henrik Gustavsson
  • Examinator: Vigfus Omarsson, Jonas Gamalielsson, Henrik Svensson
  • Anmälningskod: HS-92465
  • Behörighet: Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IT101G-Datorgrafik G1N.
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan
  • Starttermin: vt 20
  • Studietakt: 50%
  • Startvecka - slutvecka: v.04 - v.13
  • När: Dagtid
  • Urval: Tillträdesbegränsning:
  • Språk: Undervisningen bedrivs på svenska. Viss undervisning på engelska kan förekomma.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: IT312G
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Programkurs
  • Undvform Campus
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr