Artificiell intelligens i dataspel G1F, 7,5 hp, IT372G

Den här kursen vänder sig till dig som lära dig att utveckla artificiell intelligens (AI) i dataspel. Under kursen får du prova på att utveckla AI i dataspel med hjälp av flera olika tekniker så som söktekniker, styrbeteenden och artificiella neurala nätverk (ANN).

Kursstart
Kurstyp
Undvform
ht 18 v.36
Fristående kurs
Campus
  • Kursansvarig: Mikael Thieme
  • Examinator: Mikael Thieme
  • Anmälningskod: HS-22153
  • Behörighet: Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IT114G-Programmeringsmetodik G1N.
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan
  • Starttermin: ht 18
  • Studietakt: 50%
  • Startvecka - slutvecka: v.36 - v.45
  • När: Dagtid
  • Urval: Avklarade högskolepoäng.
  • Språk: Undervisningen bedrivs normalt på svenska men undervisning på engelska kan förekomma.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: IT372G
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Fristående kurs
  • Undvform Campus
ht 18 v.36
Programkurs
Campus
  • Kursansvarig: Mikael Thieme
  • Examinator: Mikael Thieme
  • Anmälningskod: HS-82153
  • Behörighet: Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IT114G-Programmeringsmetodik G1N.
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan
  • Starttermin: ht 18
  • Studietakt: 50%
  • Startvecka - slutvecka: v.36 - v.45
  • När: Dagtid
  • Urval: Tillträdesbegränsning:
  • Språk: Undervisningen bedrivs normalt på svenska men undervisning på engelska kan förekomma.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: IT372G
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Programkurs
  • Undvform Campus
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr