Speldesign A1N, 7,5 hp, IT736A

Denna kurs tar upp vilken roll en speldesigner har och täcker in alla de grundläggande begrepp och färdigheter som ingår i professionell speldesign. Kursen introducerar speldesign som forskningsområde och lär ut grunderna i spelmekanik, spelbalans, gränssnitt genre och story. Du kommer också att få utveckla och analysera spelkoncept och -prototyper utifrån dessa nyckelbegrepp.

Kursstart
Kurstyp
Undvform
ht 19 v.36
Programkurs
Campus
  • Kursansvarig: Jenny Brusk
  • Examinator: Henrik Engström
  • Anmälningskod: HS-86131
  • Behörighet: Kandidatexamen i informationsteknologi; datavetenskap; kognitionsvetenskap eller medier, estetik och berättande (eller motsvarande). Vidare krävs godkänt betyg i gymnasiekursen engelska B/Engelska 6 (eller motsvarande).
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan, Engelsk kursplan
  • Starttermin: ht 19
  • Studietakt: 25%
  • Startvecka - slutvecka: v.36 - v.03
  • När: Dagtid
  • Urval: Tillträdesbegränsning:
  • Språk: Undervisningen bedrivs på engelska.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: IT736A
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Programkurs
  • Undvform Campus
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr