3D-grafik för spel G1N, 7,5 hp, ME161G

Hur skapar man 3D grafik? Hur bygger man upp en figur och färglägger den? Hur kan man med hjälp av ljus, skuggor och färg skapa bilder utifrån 3D modeller? I kursen kommer du att få en inblick i hur 3D grafik skapas. Du går igenom grunderna i ett 3D verktyg genom att utföra ett antal uppgifter och du får bekanta dig med områden som modellering, animation, ljussättning och rendering.

Kursstart
Kurstyp
Undvform
ht 18 v.51
Programkurs
Campus
  • Kursansvarig: Helena Granström
  • Examinator: Arslan Tursic
  • Anmälningskod: HS-81222
  • Behörighet: Grundläggande behörighet (eller motsvarande kunskaper).
  • Kursplan med litteraturlista: Svensk kursplan
  • Starttermin: ht 18
  • Studietakt: 100%
  • Startvecka - slutvecka: v.51 - v.03
  • När: Dagtid
  • Urval: Tillträdesbegränsning:
  • Språk: Undervisningen bedrivs normalt på svenska men undervisning på engelska kan förekomma.
  • Ort: Skövde
  • Kurskod: ME161G
  • Anmärkning:
  • Genomförande:
  • Kurstyp Programkurs
  • Undvform Campus
FRÅGA KURSANSVARIG
* Fält är obligatoriskt De personuppgifter du lämnar i formuläret kommer Högskolan i Skövde bara att använda för just detta specifika ändamål. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: www.his.se/gdpr