I takt med att e-handeln expanderar väljer allt fler konsumenter att köpa varor och tjänster online. Det gör att utmaningarna för fysiska butiker ökar. Kom till ett seminarium där forskare och praktiker beskriver vad som händer just nu och hur fysiska butiker kommer att påverkas i framtiden.
Mikael Hernant, lektor i företagsekonomi, Högskolan i Skövde
Vad händer med kundbeteende och försäljning när en butikskedja etablerar en online-butik parallellt med sina fysiska butiker? Ökar kundernas totala köp när det blir mer tillgängligt via en online-butik? Vad kommer e-handeln att innebära för detaljhandeln på 10–15 års sikt? Lyssna på hur Mikael Hernant ser på frågorna ur ett forskningsperspektiv.
Micke Petersson, butiksansvarig för ICA Maxi Skövde
För att möta konkurrensen från de globala jättarna och bli ledande digitalt inom den svenska matvaruhandeln har ICA ändrat arbetssätt. Micke Petersson berättar om ICA Maxi Skövdes resa de senaste fem åren där närmare 10 procent av butikens omsättning numer sker online.
Seminariet vänder sig till dig som är intresserad avdigital handel och marknadsföring. Du kanske arbetar inom handeln, jobbar med frågor inom näringsliv ocharbetsmarknad eller studerar ekonomi / marknadsföring.
Fri entré!