Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Sweden Game Conference

      Datum 21 - 23 oktober
      Tid 10:00 - 17:00 alla dagar
      Plats ASSAR, eller digitalt via swedengameconference.se

      Årets Sweden Game Conference kommer att hållas digitalt. Konferensen delas också upp i två delar. Under konferensens första dag, 21 oktober, ligger fokus på företagande, startups och indieutvecklare. 22-23 oktober ligger fokus istället på spelutvecklingsstudenter.

      21 oktober – företagsfokus

      Sweden Game Conference inleds med fokus på företag – startups och indieutvecklare. Förutom föreläsningar och business-paneler erbjuder Sweden Game Arena evenemanget Pitch Your Game, där utvalda inkubatorföretag pitchar sina spel till en panel. Samtidigt kan företagen parallellt delta i digital matchmaking i plattformen MeetToMatch och träffa investerare och förläggare. 

      22-23 oktober – studentfokus

      Den 22–23 oktober bjuds dataspelsutvecklingsstudenter på Högskolan i Skövde in till ASSAR Industrial Innovation Arena. Där kommer de, helt kostnadsfritt, kunna ta del ta del av intressanta föredrag och paneler, kopplade till de programinriktningar studenterna läser på Högskolan i Skövde. Bekräftade talare är bland andra Bruce Wilkie från Blizzard, Anna Richter från Coffee Stain Studios, Patrik Rosander från Fatshark, Karl Flodin från Landfall Games och Jacob Jeannot-Schroeder från Dice, EA.

      Innehållet går även att ta del av online på swedengameconference.se för den som inte vill, eller har möjlighet, att delta på plats.

      Digitalt expo

      Under hela konferensen kommer det att hållas ett digitalt expo där spelstudior kan presentera sina projekt för internationella investerare, förläggare och media inom branschen. Här finns även möjlighet för studenter att visa upp sina spelprojekt.

      Program och registrering

      Är du student? Se hela programmet och registrera dig för att delta på ASSAR via eventbrite.co.uk

      Mer information om konferensen finns på swedengameconference.se

      Kontakt

      Professor i informationsteknologi

      Adjunkt i medier, estetik och berättande

      Tobias Karlsson

      Institutionen för informationsteknologi

      Publicerad: 2020-10-09
      Senast ändrad: 2020-10-09
      Sidansvarig: webmaster@his.se