Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Gå till undermeny Gå till huvudinnehåll
    Högskolan i Skövde, länk till startsida
    Högskolan i Skövde, länk till startsida

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Examensarbete i företagsekonomi: marknadsföring G2E

      Kurs, Grundnivå, 15 hp, FÖ527G

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Vår 2020
      Plats: Campus (Skövde), Takt: 50%
      Anmälan stängd

      Anmälan

      16 september 2019 - 15 oktober 2019

      Ange kod HS-15076 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 21 januari 2020 - 2 juni 2020
      Ort: Skövde, Campus
      Studietakt: 50%

      Behörighet

      Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: godkänd FÖ336G-Individuell fördjupning inom företagsekonomi G1F och [ godkänd IE312G-Marknadsföring II G1F och godkänd FÖ314G-Organisation och ledarskap II G1F och genomgången FÖ520G-Internationell marknadsföring G2F] eller [ godkänd FÖ521G-Retail Marketing G2F och genomgången FÖ523G-Retail Management G2F] (eller motsvarande kunskaper). Då kursen är på fördjupningsnivå G2E krävs sammanlagt godkända kurser om minst 60 högskolepoäng i något eller några av följande ämnen: företagsekonomi, industriell ekonomi, juridik, statistik, nationalekonomi eller socialpsykologi där de ovan angivna kurserna ingår.

      Urval

      Avklarade högskolepoäng.

      Språk

      Undervisningen ges på svenska. Viss undervisning på engelska kan förekomma.

      Kursen ger studenterna djup förmåga att självständigt identifiera och formulera ett relevant och aktuellt företagsekonomiskt problem. Därtill kan studenterna självständigt välja och tillämpa vetenskapliga teorier och metoder för att genomföra undersökningen. Vidare kan kursen utveckla studenternas förmåga att producera och kommunicera resultaten skriftligt och muntligt samt försvara resultatens giltighet. Slutligen kan den bidra till att självständigt och kritiskt kunna granska, reflektera samt värdera andra examensarbeten.

      Kontakt

      Examinator

      Kursansvarig

      Publicerad: 2020-01-07
      Senast ändrad: 2020-01-07
      Sidansvarig: webmaster@his.se