• Alla (983)
  • Program (65)
  • Kurser (1000)
  • Personal (535)
  • Filer (0)

Filter

Vad vill du läsa?

Starttermin

Studietakt

Studieform

Nivå

A-Ö

  • Automatiseringstekniker 120 hp

    Automatiseringstekniker är en tvåårig utbildning som Högskolan i Skövde utvecklat i nära samarbete med näringslivet.

  • Barnmorskeprogrammet

    Barnmorska – för dig som är sjuksköterska och vill bygga på dina kunskaper med en kvalificerad vårdutbildning. Högskolan i Skövde

  • Bearbetningstekniker

    Bearbetningstekniker är ett tvåårigt program för dig som vill jobba i en bransch på stark frammarsch och med stora möjligheter till jobb direkt efter examen.

  • Bioinformatik - magisterprogram

    Bioinformatik magisterprogram 60 hp, studera kombinationen biologi och IT på avancerad nivå. Lär dig analysera biologiska data. Högskolan i Skövde

  • Biomarkörer inom molekylär medicin - masterprogram

    Biomarkörer inom molekylär medicin - masterprogram

  • Biomedicin - magisterprogram

    Biomedicin magisterprogram 60 hp, studera teorier och tekniker inom naturvetenskap, för att lösa medicinska problem. Högskolan i Skövde

  • Biomedicinprogrammet

    Biomedicinprogrammet – studera kemi, genetik och fysiologi. Lär dig förebygga sjukdomar, lösa medicinska problem och ta fram nya läkemedel. Högskolan i Skövde

  • Biovetenskap - Biologiska resurser och hållbar utveckling

    Högaktuell utbildning med fokus på hur vi förvaltar våra biologiska resurser. Ta hand om naturens resurser för att skapa en hållbar utveckling.

  • Biovetenskap - Molekylär biodesign

    Bioteknik kommer att ha en avgörande betydelse i våra ansträngningar att försöka lösa de utmaningar vi står inom folkhälsosjukdomar, miljö och klimat.

  • Butikschefsprogrammet 180 HP

    Butikschefsprogrammet – en utbildning inom ekonomi & ledarskap. Lär dig leda arbetet i butik och få en kandidatexamen i ekonomi. Högskolan i Skövde

  • Byggproduktionsingenjör 180 hp

    Från och med hösten 2018 kan du läsa till byggproduktionsingenjör vid Högskolan i Skövde. Programmet är helt nytt och baseras på byggbranschens framtida behov.

  • Byggproduktionsingenjörsprogrammet

    Byggingenjörsprogrammet är en ingenjörsutbildning speciellt utvecklad i samarbete med byggbranschen för att tillgodose behovet av byggingenjörer.

  • Data Science - magisterprogram

    Data Science – en datautbildning för dig som vill kunna hantera en växande mängd komplex data i samhället för att stödja beslutsfattare. Högskolan i Skövde

  • Data Science - masterprogram

    Data Science master – en master i big data. Få kunskaper om stora mängder komplex data som hjälper dig stödja beslutsfattare. Högskolan i Skövde

  • Dataspelsutveckling - design

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

  • Dataspelsutveckling - Game Writing

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

  • Dataspelsutveckling - grafik

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

  • Dataspelsutveckling - ljud

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

  • Dataspelsutveckling - musik

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

  • Dataspelsutveckling - programmering

    Studera dataspelsutveckling & lär dig mer om programmering, game writing, design, grafik, ljud eller musik.

Filter

Vad vill du läsa?

Starttermin

Utbildningstyp

När vill du läsa?

Studieform

Studietakt

Högskolepoäng

Nivå

A-Ö

  • Molekylär biodesign - II G2F Start v.36, Programkurs, 50%, ht 18

    I kursen kommer studenterna ges en biovetenskaplig frågeställning som de på ett självständigt och praktiskt sätt ska lösa.

  • Industriell robotteknik och RobotStudio® II G1F Start v.49, Fristående kurs, 50%, ht 18

    I denna kurs kommer ni att lära er att använda RobotStudio® för programmering och simulering av robotar.

  • Maskinelement G2F Start v.40, Programkurs, 50%, ht 18

    Maskinelement är läran om de beståndsdelar som fysiskt bygger upp saker som vi dagligen omger oss med. På en cykel finns t.ex. klämförband som håller styret och

  • Tillämpad FEM II G2F Start v.48, Programkurs, 50%, ht 18

    Kursen fokuserar på den praktiska tillämpningen av finita elementmetoden (FEM) och utelämnar i hög grad den bakomliggande teoribildningen.

  • Data privacy, Forskarnivå Start v.03, Fristående kurs, 20%, vt 18

    This course will present the main technologies related to data privacy.

  • Utvärdering av forskningsresultatens applicerbarhet i nya domäner genom användandet av demonstratorer, Forskarnivå Start v.03, Fristående kurs, 20%, vt 18

    Utvärdering av forskningsresultatens applicerbarhet i nya domäner genom användandet av demonstratorer, Forskarnivå

  • Introduktion till spelvetenskap G1F Start v.18, Programkurs, 100%, vt 18

    Introduktion till spelvetenskap G1F

  • Aktuella trender i informationssystem G2F Start v.46, Programkurs, 50%, ht 18

    En inblick i aktuella trender inom Informationssystem, exempelvis vilka forskningsområden som för tillfället är de mest centrala.

  • Avancerad programmering A1N Start v.36, Programkurs, 50%, ht 18

    Kursen ger en introduktion till funktionell programmering vilket är grunden för programmering för ”Big data”.

  • Business Intelligence A1F Start v.46, Programkurs, 50%, ht 18

    Framväxten av Business Intelligence och dess olika användningsområden samt att skapa en Business Intelligence-lösning för ostrukturerad data.

  • Business Process Management G1F Start v.36, Programkurs, 50%, ht 18

    Kursen undersöker hur affärsprocesser kan representeras och hur deras prestanda kan analyseras genom att utnyttja simuleringar.

  • Granska och skriva ett vetenskapligt bidrag, Forskarnivå Start v.03, Fristående kurs, 20%, vt 18

    I denna kurs lär forskarstuderande sig genom individuellt och grupparbete att designa och skriva forskningsbidrag.

  • Informationsfusion A1F Start v.46, Programkurs, 50%, ht 18

    Den här kursen vänder sig till dig som vill ha kunskap inom det aktuella forskningsområdet informationsfusion och dess olika metoder och tekniker.

  • Introduktion till speldesign G1N Start v.46, Fristående kurs, 50%, ht 18

    Speldesignteori med huvudfokus på spelmekaniker och principer som spelets mål, spelarens val och beslut, spelbalans, osäkerhet och interaktion mellan spelare.

  • Speldesign A1N Start v.36, Programkurs, 25%, ht 18

    Kursen introducerar speldesign som forskningsområde och lär ut grunderna i spelmekanik, spelbalans, gränssnitt genre och story.

  • Vetenskaplig teoribildning inom informationsteknologi A1N Start v.36, Programkurs, 25%, ht 18

    Kursens mål är att förmedla en förståelse och viss kännedom om de teoretiska grunderna i ett representativt omfång av informationsteknologins deldiscipliner.

  • Grundläggande kemi G1N Start v.36, Fristående kurs/Programkurs, 50%, ht 18

    Grundläggande kemi, ur ett biovetenskapligt perspektiv, används för att beskriva och förklara biokemiska reaktioner och strukturen hos biomolekyler.

  • Cellsignalering G1F Start v.46, Fristående kurs/Programkurs, 50%, ht 18

    Kursen ger dig fördjupade kunskaper om grundläggande cellbiologiska mekanismer och principer.

  • Animeringsprojekt G1F Start v.46, Fristående kurs/Programkurs, 100%, ht 18

    I kursen blandas teoretiska kunskaper med praktiskt animationsutvecklingsarbete för att skapa en konceptfilm.

  • Berättande i nya medier som forskningsområde A1N Start v.36, Programkurs, 50%, ht 18

    Kursen vänder sig till studenter på magisternivå. Den ger en översikt över de viktigaste teorierna och begreppen inom området medier, estetik och berättande.

Frågor och funderingar

Letar du en specifik kurs inom ett visst ämne eller en viss termin kan du med hjälp av filterfunktionen få fram detta. Genom att hålla inne CTRL-tangenten kan du välja fler ämnen på samma gång. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta webmaster@his.se

Förklaringar av nivåer

G1N - grundnivå, har endast gymnasiala förkunskapskrav.
G1F - grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
G1E - grundnivå, innehåller särskilt utformat examensarbete för högskoleexamen
G2F - grundnivå, har minst 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
G2E - grundnivå, har minst 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav, innehåller examensarbete för kandidatexamen

A1N - avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
A1F - avancerad nivå, har kurs/er på avancerad nivå som förkunskapskrav
A1E - avancerad nivå, innehåller examensarbete för magisterexamen
A2E - avancerad nivå, innehåller examensarbete för masterexamen
F      - forskarnivå, kursens behörighetskrav är grundläggande behörighet
för utbildning på forskarnivå

Filter

Avdelning

A-Ö

Filter

Typ

Sortera

A-Ö