Eventet är framflyttat på grund av Coronaviruset. Vår ambition är att hålla tävlingen i början av juni.
Information om huruvida eventet kommer att hållas och när, kommer i början av maj.
Vid tävlingens start kommer en webblänk delas ut där ditt lag laddar ned ett arkiv med klurigheter att lösa. Varje klurighet kommer ge er en kod/nyckel som ni som lag rapporterar in i ett webbaserat poängsystem. Varje inrapporterad korrekt kod/nyckel motsvarar ett visst antal poäng beroende på svårighetsgrad. Laget med mest poäng efter 18 timmar vinner!
För vem:
Tävlingen riktar sig till alla studenter, samt gymnasielever. Kodorden kommer vara gömda med väldigt blandade metoder. Exempel på metoder som använts andra år är: Sudoku-pussel, metainformation i bilder, hashade lösenord, programmeringsutmaningar.
Vad är ett lag:
Ett lag består av 2-4 personer, ni anmäler er i formuläret på den här sidan. Sista anmälningsdag är TBA.
När:
TBA.
Priser:
Vinnande laget kommer att få välja först ur prispotten, potten består av:
- Presentkort på 10.000 SEK på en webbutik, sponsrad av InExchange
- Mer kommer
Mat:
På fredagskvällen bjuder vi på mat, samt på lördagen frukost.
Kaffe och dryck kommer finnas tillgängligt under hela eventet.
Lokal:
Tävlingen kommer ske i NSA's labblokaler på våning 2 i D-huset. Varje lag kommer få tillgång till fyra datorer samt nätverksanslutning. I lokalerna kommer det finnas en stressande domedagsklocka som räknar ned tiden.
Saker att ta med:
Förbered gärna och tag med egna laptops med diverse hackerverktyg till tävlingen, verktyg som kan vara bra att ha färdiginstallerade är:
- Port scanners (nmap till exempel)
- SSH, telnet -klienter (putty)
- Hexeditors, texteditors, bildeditorer (Notepad++, Gimp, Vim)
- Program för att hantera diskavbildningar (Linux/Windows)
- Script/programmerings-språk du är bekväm med (Python, Perl, Powershell, C, C++, C#, etc.)
- Penna och papper
- Gott humör
- Lagmaskot (uppstoppat gosedjur eller liknande)
Sponsorer för eventet
ATEA, Combitech, Dialect, InExchange och Gamesys Group.