Daniel Claezon (2016). "Pedagogisk förmedling. En studie kring 3D-grafikens pedagogiska möjligheter inom kulturella institutioner", Examensarbete kandidatnivå, Högskolan i Skövde.
Ellen Eriksson (2016). "Augmented Reality-tekniken och dess tillämpning i en kontext av barnböcker, museer och kulturarvsplatser", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Moa Andersson (2017). "How can one create an aura from a digital reproduction?", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Louise Persson (2017). "Trollet under bron: Iscensatt autenticitet inom den svenska folktron", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Patrik Erlandsson (2018). "Gäst i Katas hus. En undersökning av fiktionens roll i museet", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Amanda Lundin (2018). "Karaktärers trovärdighet via utseende och kroppsspråk", Examensarbete kandidatnivå, Högskolan i Skövde.
Nathalie Nilsson (2018). "Syntetiserad karaktärsanimation. Hur syntetiserad animation kan användas inom karaktärsskapande", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Yolanda Veld (2018). "Locative Narratives with Digital Media", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde
Natalia Ramírez Martínez (2018). "The Interactive Museum Lab. Design of a Mobile Room that Includes People with Disabilities in a Culture House Setting", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Amanda Lundin (2019). "Fiktiva karaktärer som verktyg för destinationsutveckling", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Kristofer Vaske (2019). "Megalith Grave Escape – using escape room game mechanics for cultural heritage sites", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Karl Malm (2020). "Samspel och strid. Skillnader mellan kooperativt och kompetitivt spel med lärandemål", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Niclas Dristig (2020). "Searching for Milk Hares. Evaluating a web-based tool for location-based storytelling within cultural heritage", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Rebecka Pettersson (2020). "Konstruktionen av det narrativa rummet. Utvecklingen av ett verktyg för konceptframställan vid platsbaserat berättande", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Vita Kajonius (2021). "Identity and connection through culture: The use of storytelling, co-design and cultural heritage for socio-cultural integration of immigrants", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.
Kristin Walkhed (2021). "Kuslig eller gullig?: Barnboksgestaltning av tjuvmjölkande harar ur folktron", Examensarbete magisternivå, Högskolan i Skövde.