Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Kan lycka köpas för pengar?

      Datum 24 april
      Tid 18:30 - 20:30
      Plats Högskolan i Skövde, hus D, sal D 105
      Extra information Populärvetenskapligt café

      Vad som gör oss lyckliga, och om det går att mäta lyckan, kommer John Magnus Roos att prata om på vårens sista populärvetenskapliga café.

      John Magnus Roos är docent i socialpsykologi och konsumtionsforskare med bakgrund i ekonomi, psykologi och design.

      – Frågan om lycka kan köpas är något som filosofer har ställt i årtusenden, och nu kan forskare ha hittat svaret, säger John Magnus Roos.

      – 2022 och 2023 tog Finland förstaplatsen som det lyckligaste landet i världen. Men hur kan lycka mätas och vad gör oss lyckliga? Det är några av de saker jag tänker ta upp i min föreläsning, säger John Magnus Roos.

      John Magnus Roos är även lektor i företagsekonomi vid Högskolan i Borås. Han är också knuten till Center for Wellbeing, Welfare and Happiness, Handelshögskolan i Stockholm samt senior forskare vid Centrum för konsumtionsvetenskap vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet. Han har tidigare forskat vid Chalmers tekniska högskola i Göteborg och vid Delft University of Technology, Tekniska universitetet i Delft, Nederländerna. Han har förutom akademin bedrivit forskning vid den anrika design- och innovationsbyrån Veryday (McKinsey) i Stockholm. Han har under tio år varit redaktör för Konsumentrapporten, som ges ut av Centrum för Konsumtionsvetenskap vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet.

      Föreläsningen arrangeras i samarbete mellan Folkuniversitetet, Högskolan i Skövde och Skaraborgs senioruniversitet.

      Mer information om föreläsningen finns på sidan för Populärvetenskapliga caféer.

      Publicerad: 2024-04-12
      Senast ändrad: 2024-04-12
      Sidansvarig: webmaster@his.se