Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Högskolan i Skövde, länk till startsida

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Kvalitetsarbete

      Vid Högskolan i Skövde bedrivs ett aktivt kvalitetsarbete. Syftet med kvalitetsarbetet är att säkra och utveckla verksamhetens kvalitet. Kvalitetsarbetet sker inom ramen för ett samlat system, Högskolans kvalitetssystem.

      Kvalitetssystemet beskrivs i Kvalitetspolicy för Högskolan i Skövde (PDF). Där framgår att det handlar om ett och samma system som bryts ned och implementeras i verksamhetens olika delar:

      • utbildning
      • forskning
      • verksamhets- och ledningsstöd
      • högskoleövergripande ledning och styrning

      Inom de olika delarna bedrivs aktiviteter för kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling, se schematisk bild av kvalitetssystemets struktur.

      Förbättringscykel och kvalitetskultur

      Den centrala komponenten i kvalitetssystemet är förbättringsscykeln. Förbättringsscykeln innebär att vi systematiskt planerar, genomför, följer upp och utvecklar vår verksamhet.

      Här kan du läsa mer om arbetet med förbättringscykler.

      Genom arbetet med förbättringscykler på olika nivåer och i olika delar av verksamheten stimuleras en kvalitetskultur. Medarbetare, studenter och doktorander förväntas, utifrån sina respektive roller, aktivt och systematiskt bidra i arbetet med förbättringscyklerna. Detta förhållningssätt skapar ett tillitsbaserat kvalitetsarbete. Delaktighet, samverkan, systematik och tillit är viktiga ledord för kvalitetskulturen.

      Kvalitetsarbete inom olika delar av verksamheten

      Läs mer om kvalitetsarbetet inom de olika delarna av verksamheten:

      Rektors kvalitetsråd

      Rektors kvalitetsråd är rådgivande till rektor i frågor som rör kvalitetsarbete och bereder rektors beslut i dessa frågor. Det är också rektors kvalitetsråd som koordinerar arbetet med externa uppföljningar av Högskolans kvalitetsarbete.

      Här kan du läsa mer om rektors kvalitetsråd.

      Universitetskanslersämbetets granskningar

      Universitetskanslersämbetet (UKÄ) är en statlig tillsynsmyndighet för högskolor och universitet i Sverige. UKÄ granskar kvaliteten i högre utbildning och lärosätenas system för kvalitetssäkring av högre utbildning och forskning.

      Här kan du läsa mer om UKÄ:s granskningar.

      Dokument

      Kontakt

      Rektor

      Prorektor/Professor omvårdnad

      Publicerad: 2020-01-28
      Senast ändrad: 2020-10-19
      Sidansvarig: webmaster@his.se