Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Erik Sjöstrand

      Adjunkt i datavetenskap
      Institutionen för informationsteknologi
      Rum PA320Q

      Utbildning

      Kurs
      7,5 hp
      Grundnivå
      Kurs
      15 hp
      Grundnivå
      Kurs
      15 hp
      Grundnivå
      Kurs
      7,5 hp
      Grundnivå
      Kurs
      15 hp
      Grundnivå
      Kurs
      15 hp
      Grundnivå

      Forskning

      2011

      Henrik Engström, Erik Ambring, Carl-Johan Dahlin, Erik Sjöstrand, Peter Håkansson

      IADIS International Journal on WWW/Internet

      2011. Artikel.

      2010

      Erik Ambring, Carl-Johan Dahlin, Erik Sjöstrand, Peter Håkansson, Henrik Engström

      Proceedings of the IADIS International Conference on Game and Entertainment Technologies: Freiburg, Germany 26-30 July 2010

      2010. Konferensbidrag. Open Access

      2009

      Erik Sjöstrand

      2009. Studentuppsats.

      Pågående projekt

      AI i spelutveckling med bibehållen kreativitet

      Generativ AI har snabbt blivit ett verktyg för allt från bildskapande till berättande. Nu växer frågorna om vad tekniken betyder för spelstudior – kan den lyfta kreativiteten eller riskerar den att kväva den? Forskningsprojektet "Kreativitet och produktivitet med Generativ AI inom spelutveckling" genomförs i nära samarbete med flera spelstudior och ska både fördjupa förståelsen av AI i spelutveckling och bidra med konkreta lösningar.

      September 2025 - September 2030 Informationsteknologi,Virtual Engineering
      Publicerad: 2020-01-09
      Senast ändrad: 2020-01-09
      Sidansvarig: webmaster@his.se