Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Internationell marknadsföring G2F

      Kurs, Grundnivå, 15 hp, FÖ529G

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Höst 2024, Plats: Skövde, Takt: 50%

      Anmälan

      15 mars 2024 - 15 april 2024

      Ange kod HS-24558 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 2 september 2024 - 19 januari 2025
      Plats: Skövde, Campus, Dagtid
      Takt: 50%

      Behörighet

      Kursen har följande förkunskapskrav: godkänd IE312G Marknadsföring II G1F och godkänd FÖ114G Organisation och ledarskap I G1N och godkänd IE116G Ekonomistyrning I G1N (eller motsvarande kunskaper). Då kursen är på fördjupningsnivå G2F krävs sammanlagt godkända kurser om minst 60 högskolepoäng i något eller några av följande ämnen: företagsekonomi, industriell ekonomi, juridik, statistik, nationalekonomi eller socialpsykologi där de ovan angivna kurserna ingår.

      Urval

      Avklarade högskolepoäng.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.

      Kursen syftar till att ge studenterna djup kunskap och förståelse för internationella marknaders strukturer och funktionsmekanismer. Därtill ger kursen förmåga att identifiera och förklara varför den internationella marknaden är en annorlunda arena för ett företag och dess ledning i förhållande till den inhemska marknaden. Kursen bidrar också till att analysera, identifiera och påvisa vilka underliggande mekanismer som förbinder de internationella marknadsförarnas inhemska och utländska marknadsaktiviteter. Dessutom kan studenterna påvisa behovet av modeller, teorier och strategier som återspeglar internationella marknaders utmärkande egenskaper och tillämpa dem på verkliga förhållanden. Studenterna kan vidare analysera internationella marknader med modellerna och teorierna för att bedöma behoven av produkt, pris, befordran och distributionskanalers anpassning för att tillfredsställa kundernas behov. Kursen syftar också till att identifiera och analysera olika internationella politiska, kulturella, sociala, ekonomiska och legala omgivningsfaktorer samt deras påverkan på den internationella marknadsförarens roll och hur dessa faktorer kan hanteras. Slutligen kan studenten kritiskt granska, reflektera över och värdera vetenskapliga arbeten som handlar om internationell marknadsföring.

      Kontakt

      Kursansvarig

      Examinator

      Publicerad: 2021-02-04
      Senast ändrad: 2023-08-07
      Sidansvarig: webmaster@his.se