Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Introduktion till speldesign G1N

      Kurs, Grundnivå, 7,5 hp, IT142G

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Höst 2020 - Inställt
      Plats: Campus (Skövde), Takt: 50%

      Anmälan

      Detta tillfälle har ställts in, kontakta antagning@his.se för frågor.

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 2 november 2020 - 17 januari 2021
      Ort: Skövde, Campus
      Studietakt: 50%

      Behörighet

      Grundläggande behörighet.

      Urval

      Betyg 67%, högskoleprov 33%.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.
      Höst 2020
      Plats: Campus (Skövde), Takt: 50%
      Anmälan stängd

      Anmälan

      16 mars 2020 - 15 april 2020

      Ange kod HS-21641 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 31 augusti 2020 - 1 november 2020
      Ort: Skövde, Campus
      Studietakt: 50%

      Behörighet

      Grundläggande behörighet.

      Urval

      Betyg 67%, högskoleprov 33%.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.

      Kursen Introduktion till speldesign tar upp vad det innebär att skapa spel utifrån ett designperspektiv. Den går igenom speldesignteori med huvudfokus på spelmekaniker och principer såsom t.ex. spelets mål, spelarens val och beslut, spelbalans, osäkerhet och interaktion mellan spelare. Som student lär du dig att beskriva och bygga grundläggande spelkoncept och -prototyper, att dokumentera ditt arbete samt att analysera spel.

      Kontakt

      Kursansvarig

      Examinator

      Publicerad: 2020-01-07
      Senast ändrad: 2020-01-07
      Sidansvarig: webmaster@his.se