Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Marknadsföringens grunder A1N

      Kurs, Avancerad nivå, 7,5 hp, FÖ726A

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Höst 2025, Plats: Skövde, Takt: 50%

      Öppnar i mån av plats 2025-07-15

      Anmälan

      17 mars 2025 - 15 april 2025

      Ange kod HS-26202 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 1 september 2025 - 2 november 2025
      Plats: Skövde, Campus, Dagtid
      Takt: 50%

      Behörighet

      För att vara behörig till programmet krävs en kandidatexamen eller yrkesexamen om minst 180 högskolepoäng (eller motsvarande kunskaper). Vidare krävs godkänt betyg i Engelska 6 (eller motsvarande kunskaper). Motsvarande kunskaper visas normalt genom ett internationellt erkänt språktest, till exempel IELTS eller TOEFL.

      Urval

      Avklarade högskolepoäng.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.

      Kursens övergripande målsättning är att bidra till utveckling av studentens kunskap om marknadsföringsteorier. Fokus ligger på klassiska och samtida teorier samt marknadsföring som vetenskap.

      Kursinnehållet är strukturerat i moduler med teoretiska utvecklingsfaser som utgångspunkt. Inflytelserika vetenskapliga artiklar samlas i specifika moduler på teman som marknadsföringsklassiker, relationsmarknadsföring, tjänstemarknadsföring, hållbar marknadsföring och aktuell teoriutveckling.

      Kursens lärandemål uppnås genom gruppuppgifter, seminariepresentationer och diskussioner, som visar på utveckling av förmågan att sammanfatta, presentera och diskutera kurslitteraturen. Den avslutande individuella uppgiften avser att reflektera studentens lärande med avseende på kursen som helhet.

      Kontakt

      Kursansvarig

      Examinator

      Publicerad: 2023-11-18
      Senast ändrad: 2023-11-18
      Sidansvarig: webmaster@his.se