Caroline Stenbacka Nordström
Lektor i företagsekonomi
Institutionen för handel och företagande
Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.
Ange kod HS-26202 på antagning.se
Kursens övergripande målsättning är att bidra till utveckling av studentens kunskap om marknadsföringsteorier. Fokus ligger på klassiska och samtida teorier samt marknadsföring som vetenskap.
Kursinnehållet är strukturerat i moduler med teoretiska utvecklingsfaser som utgångspunkt. Inflytelserika vetenskapliga artiklar samlas i specifika moduler på teman som marknadsföringsklassiker, relationsmarknadsföring, tjänstemarknadsföring, hållbar marknadsföring och aktuell teoriutveckling.
Kursens lärandemål uppnås genom gruppuppgifter, seminariepresentationer och diskussioner, som visar på utveckling av förmågan att sammanfatta, presentera och diskutera kurslitteraturen. Den avslutande individuella uppgiften avser att reflektera studentens lärande med avseende på kursen som helhet.