Sanny Syberfeldt
Lektor i datalogi
Institutionen för informationsteknologi
Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.
Hittar inga aktuella utbildningstillfällen. Kontakta kursansvarig eller studievägledare om du har frågor.
Games User Experience (eller, löst översatt, spelarupplevelser) är ett område som snabbt fått ökad uppmärksamhet från akademin såväl som spelindustrin. Spelkonsumenter utgör en alltmer heterogen grupp samtidigt som spelteknologier ständigt ändrar form och funktion. Detta gör att nya krav ständigt ställs på spelutvecklares förmåga att effektivt kunna analysera och förstå nya gränssnitt och spelsätt för att kunna skapa åtråvärda, innovativa och inkluderande spelupplevelser. I denna kurs kommer du att få studera både gammal och ny litteratur om hur spelare och spelupplevelser kan undersökas, samt praktiska exempel från spelindustrin. Du kommer även få utveckla din förmåga att effektivt kommunicera forskning och resultat från speltestning till ett utvecklingsteam.