Jana Rambusch

Hitta till mitt rum i Portalen (Hus A, vån 4)
Kort om mig
Jag har en bakgrund inom kognitionsvetenskap och människa-dator interaktion. Jag undervisar kurser i kognitionsvetenskap, User Experience Design (UXD) och speldesign. I min forskning studerar jag agenters' interaktion med den materiella och sociala omgivningen och kroppens betydelse i interaktoner. Mina forskningsintressen omfattar följande områden:
- Computer gameplay
- E-sports
- Embodied and situated cognition
- Ecological psychology
- Participatory culture
- Human Computer Interaction (HCI)
- User Experience Design (UXD)
Jag är medlem i forksningsgruppen Interaction Lab och Media, Technology and Culture (MTEC). Jag är även medlem i Sveriges kognitionsvetenskapliga förening, SweCog, samt ingår i Sweden Game Arena.
Undervisning
- Undervisningsschema i TimeEdit
Senaste forskningsprojekt
Forskning
2017
Spectating Play 13th Annual Game Research Lab Spring Seminar, Tampere, Finland, April 24-25, 2017
2017. Konferensbidrag, muntlig presentation.
2016
Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion
2016. Kapitel i bok.
2013
Paper accepted for presentation (key-note paper) at the 21st ESEE-conference in Antalya, Turkey, September 2nd -6th, 2013. ESEE, European Seminar on Extension Education
2013. Konferensbidrag, muntlig presentation med abstract.
2012
Kognitionsvetenskap
2012. Kapitel i bok.
Kognitionsvetenskap
2012. Kapitel i bok.
NU2012: Gränslöst lärande: Göteborg, 17-19 oktober
2012. Konferensbidrag, muntlig presentation med abstract.
Kognitionsvetenskap: en introduktion
2012. Kapitel i bok.
2011
Utbildning & Lärande
2011. Artikel.
2010
2010. Doktorsavhandling.
Kognition und Technologie im kooperativen Lernen: Vom Wissenstransfer zur Knowledge Creation
2010. Kapitel i bok.