Erik Sjöstrand
Adjunkt i datavetenskap
Institutionen för informationsteknologi
Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.
Hittar inga aktuella utbildningstillfällen. Kontakta kursansvarig eller studievägledare om du har frågor.
De flesta spel idag utspelas i en 3D värld som innehåller mängder av interaktiva element i form av utmaningar du som spelare måste förhålla dig till. I detta projekt får du möjlighet att skapa ett 3D spel i en genre som bestäms av projektgruppen. Du får tillfälle att träna dig i att tänka ut, dokumentera och implementera spelmekanik i ett dataspel i samarbete med andra studenter. Det finns också tillfälle att fylla spelet med innehåll i form av bakgrundhistoria, tema och så vidare. Tillsammans med studenter från spelgrafik och spelprogrammering jobbar du under 10 veckor med att skapa en produkt som gruppen själv sätter upp målet för. Detta innebär att du tillsammans med gruppen måste leverera den produkt ni åtagit er att leverera: allt för att efterlikna situationen i den verkliga spelutvecklingsbranschen. Fokus i denna kurs ligger på produkten och processen.