Louise Persson
Adjunkt i medier, estetik och berättande
Institutionen för informationsteknologi
Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.
Hittar inga aktuella utbildningstillfällen. Kontakta kursansvarig eller studievägledare om du har frågor.
De flesta spel idag utspelas i en 3D-värld där vi som spelare har möjlighet att röra oss i miljöer som i verkligheten kan vara svåra att finna eller vistas i. I detta projekt får du möjlighet att skapa ett 3D-spel i en genre som bestäms av projektgruppen. Du får öva på modellering och animering för spel. Du får träna på optimering av spelgrafik så att den kan ritas upp av en spelmotor. Tillsammans med studenter från speldesign och spelprogrammering jobbar du under 10 veckor med att skapa en produkt som gruppen själva sätter upp målet för. Detta gör att du tillsammans med gruppen måste leverera den produkt ni lovat, allt för att efterlikna en verklig situation. Fokus i denna kurs ligger på produkten och processen.