Danilo Brozovic
Lektor i företagsekonomi
Institutionen för handel och företagande
Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.
Ange kod HS-27194 på antagning.se
Kursen syftar till att utveckla studenters teoretiska och praktiska kunskaper om affärsutveckling ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv. Kursmålen uppnås genom studentgruppsuppgift, seminariepresentation och en avslutande individuell reflektionsuppgift.
Gruppuppgiften är en marknadssimulering. Varje studentgrupp utvecklar sin egen affärsverksamhet på en simulerad marknad och konkurrerar med andra studentgrupper. På detta sätt utvecklar studenterna praktiska färdigheter i affärsutveckling, med fokus på strategisk marknadsföring, utveckling av nya produkter, marknadsledning, planering och prognoser, efterfråge- och kostnadsmanagement, investeringar, konkurrens och budgetering.
Efter avslutad gruppuppgift, presenterar studentgrupperna reflektioner och analyser av sina simulationsföretags prestationer. I den avslutande individuella reflektionsuppgiften ska varje student analysera sin erfarenhet av simuleringen med hjälp av begreppen och ramverken i kurslitteraturen.