Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Regionalt nätverk för samordning av nyanländas lärande

      På uppdrag av Skolverket genomför Högskolan i Skövde sedan hösten 2016 regionala nätverksträffar för samordnare av nyanländas lärande.

      Syftet med nätverket är att stärka utbildningens kvalitet för nyanlända elever och vid behov för elever med annat modersmål än svenska. Samordnarna utses av huvudman i respektive kommun eller verksamhet. Deras roll är att stödja huvudmännen i det lokala systematiska kvalitetsarbetet för nyanlända elevers lärande.

      Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet

      Under 2021 kommer vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet utgöra ett tema på samtliga träffar utifrån de riktlinjer som Skolverket ger för insatsen. Förutom att ge stöd i systematiskt kvalitetsarbete bygger träffarna på erfarenhetsutbyte och de behov som samordnarna ser inom sina verksamheter. Efter önskemål kan externa föreläsare bjudas in.

      Nätverksträffar

      De av huvudmännen utsedda samordnarna träffas tre gånger per termin på Högskolan i Skövde. I nuläget sker träffarna online. Även huvudmännen är välkomna att delta.

      Läs mer om kommunala samordnare och att undervisa nyanlända elever på Skolverkets hemsida.

      Projektledare

      Adjunkt i svenska

      Publicerad: 2021-03-10
      Senast ändrad: 2022-05-04
      Sidansvarig: webmaster@his.se