Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Knowledge, Innovation and Marketing

      Knowledge, Innovation and Marketing

      Vår forskningsgrupp, Knowledge, Innovation and Marketing (KIM), samlar forskare från olika akademiska bakgrunder. Vårt gemensamma intresse är att undersöka hur etablerade och nya företag och organisationer hanterar och utnyttjar kunskap i sin strävan efter att bibehålla konkurrenskraft genom att utveckla existerande och framtida affärsmöjligheter.

      Våra forskare har även kopplingar till ett flertal internationella forskare inom KIM-relaterade ämnen och strävar kontinuerligt efter att utöka detta nätverk. Syftet med KIM är att utvidga den vetenskapliga kunskapsmassan inom områdena Knowledge, Innovation, och Marknadsföring och bidra till praktiska tillämpningar.

      Tvärvetenskapligt perspektiv

      Vår grupp har ett tvärvetenskapligt perspektiv och intresserar sig för sociala och tekniska såväl som organisations- och kulturella aspekter av kunskapsöverföring och affärsutveckling.

      KIM:s medlemmar har en bred expertis inom Knowledge Management, Innovation Management, och Marknadsföring genom erfarenheter från nationella och internationella offentliga och privata organisationer.

      Vår expertis ligger inom följande områden:

      • Knowledge Management
      • Knowledge Risk Management
      • Innovation Management in SMEs
      • Open Innovation
      • Exporting relationships
      • Digitalisering
      • Strategic Management
      • Services Marketing
      • Retail marketing
      Publicerad: 2020-01-10
      Senast ändrad: 2020-01-10
      Sidansvarig: webmaster@his.se