Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Texten är äldre än sex månader.

      Karoline Forsberg – huvudtalare på DONNA DAY och nominerad till spelpris

      Publicerad 20 oktober 2020

      Karoline pluggade Dataspelsutveckling – design på Högskolan i Skövde åren 2010-2013 och jobbar i dag som Senior Gameplay Designer på brittiska spelstudion nDreams. Nu är hon finalist till priset Creative Impact of the Year på Women in Games Awards.

      Karoline Forsberg, läste dataspelsutveckling - design, var med i DONNA, arbetade tidigare på Star Stable, nu på nDreams.  Finalist i Women in Games Award.

      Grattis! Hur känns det att vara nominerad?

      – Det känns superroligt! Det kom verkligen som en överraskning. Jag hade ingen aning om att någon ens hade nominerat mig förrän jag fick beskedet att jag gått vidare som en av finalisterna. Men jag känner mig väldigt hedrad!

      Vad betyder priset för dig?

      – Jag vet inte riktigt om jag kan beskriva i ord vad det betyder. Bara att ha blivit nominerad och tillhöra finalisterna för titeln Creative Impact of the Year känns som en vinst i sig själv!

      Du är också huvudtalare på DONNA DAY på Högskolan i Skövde i år, vad ska du prata om?

      – Jag ska prata om ett ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Min presentation heter "Design for the player" och den handlar helt enkelt om hur man jobbar och tänker kring speldesign när man utvecklar spel för någon annan. Jag personligen har aldrig jobbat på ett spel där jag själv har tillhört målgruppen, det har alltid varit någon annan jag har designat spelupplevelsen för. Det här är något jag tycker är superkul att göra, men också en erfarenhet jag verkligen tror är nyttig att utveckla och fortsätta att träna sig i. Det gör att du blir väldigt flexibel i branschen och kan göra så mycket mer.

      Vad spelar du själv helst för spel?

      – Det här är en svår fråga att svara på. Just nu spelar jag Control som är ett action adventure-spel samtidigt som jag varvar det med Kingdom Two Crowns som tillhör mer indie genre. Jag försöker hålla mitt spelande brett och spela många olika typer av spel. Jag vill vara väl medveten om hur marknaden ser ut, vilka spel som finns och hur de spelen fungerar. Som game designer tycker jag det är extra viktigt då man kan lära sig så mycket kring hur man löst vissa problem i andra spel eller hur olika mekaniker, pussel eller system presenteras.

      Women in Games Awards delas ut genom ett digitalt event 25 november.

      Se alla finalister i Women in Games Awards

      Läs mer om DONNA

      Publicerad: 2020-10-20
      Senast ändrad: 2020-10-20
      Sidansvarig: webmaster@his.se